Efektivní kulatý stůl®
Efektivní kulatý stůl® / Mastermind group nebo také CEO Round Table®/
Cílem je využít potenciál a znalosti každého jednotlivce a nacházet nová řešení, nové možnosti, generovat co nejvíce námětů ke konkrétnímu probíranému tématu a vytvořit z účastníků pracovního setkání skutečně efektivní a spolupracující tým. Je to způsob, jak zapojovat lidi do komunikace, jak odstraňovat bariéry a společně, nalézat možnosti a řešení pro různá pracovní i osobní témata. Využíváme myšlenky, zkušenosti a dovednosti, skrytý potenciál jednotlivců i týmů, rozvíjíme komunikaci, dáváme lidem příležitost být užitečnými, posilujeme motivaci a inspiraci. Otevírají se nové možnosti, nabízejí se nová i neobvyklá řešení.
Metoda Efektivní kulatý stůl® podporuje spolupráci, mění postoje a vztahy, výrazně ovlivňuje a má vliv na plnění úkolů a dosahování výsledků.
Setkání se řídí pevnými pravidly a principy, které pod vedením nezávislého člověka – facilitátora, umožňují dynamiku, efektivitu a vytvoření příznivé atmosféry pro sdílení znalostí, dovedností a zkušeností, které by jinak mohly zůstat nevyužité.
Tato setkání facilituji od roku 1998, kdy jsem začínala pracovat s nezávislými finančními poradci a obchodníky ve své vlastní firmě, a postupně se posunula do osobních i profesních a byznysových témat jako externí facilitátorka.
Pro koho je tato metoda využitelná:
pro CEO a klíčové manažery
pro majitele společností
pro podnikatele
pro vedoucí týmů
pro různá profesní i zájmová sdružení
i pro jednotlivce, kteří řeší různá osobní i pracovní témata
http://www.srdcervaci.cz/jak-rict-dost
Některé možnosti využití:
klasické porady manažerů nebo zaměstnanců v rámci firmy
různé aktuální pracovní situace a témata
setkávání CEO, manažerů v rámci firmy i mimo vlastní firmu
když je více majitelů ve firmě a je třeba dosažení nějaké shody
vedení obchodních týmů
příprava strategií
tvorba plánů
hledání zdrojů a rezerv
komunikace se zaměstnanci
klientská a zákaznická orientace –
práce s týmy a se zadavateli
setkání klienty za účelem získání zpětných vazeb a nových inspirací
získání informací nebo předávání informací, zkušeností, názorů
zavádění nové služby apod.
projekty – příprava zadání, předání projektu zadavateli nebo vykonavateli, seznámení s projektem jednotlivým složkám, sledování naplňování zadání v průběhu projektu, změny v projektu …
Využívání metody– Efektivní kulatý stůl® znamená významný posun v myšlení manažerů a podnikatelů i jednotlivců a posílení jejich rozhodovacích a řídících schopností. Zpětné vazby od účastníků získávané průběžně, podtrhují význam této metody. Vzájemná důvěra a respekt jsou zásadní.
Uskutečněné řízené diskuze na téma:
STRATEGIE
- Strategie jedné firmy krátkodobá a střednědobá
- Příprava středně až dlouhodobé strategie a strategických cílů ve výrobní firmě
- Příprava střednědobé strategie asociace zaměřené na finanční poradenství
- Tvorba strategie v dlouhodobém horizontu v obchodní firmě
- Strategie vlastníka firmy předkládaná managementu pro další vývoj firmy
- Korekce strategie a priorit – výrobní podnik
- Strategie, zaměření a cíle odborné skupiny pedagogů České společnosti pro jakost
- Srovnání pohledů na chování ve firmě z hlediska různých hierarchických úrovní
- Tvorba podkladů a analýza pro komplexní vzdělávací projekt napříč firmou
- Mapování současnosti a srovnání aktuálního stavu ve firmě s potřebami trhu
- Potřeba zdokonalení produktů, nový směr firmy a priority
- Komplexní příprava projektu
- Optimalizace řízení hmotných investic
- Vytvoření a zavedení kurzu „Manažer kvality ve zdravotnictví", a jeho využití ve zdravotnictví
- Příprava zadání projektu, metodika a pravidla vnitřní komunikace a potřeba změn v novém, konkurenčním prostředí a po vstupu do EU
VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY
- Hodnocení spokojenosti zákazníka
- Možnosti, příležitosti, rezervy pro zvýšení obratu malých prodejen a jejich rozšíření
- Oblast finančního plánování – jak získat a udržet finanční poradce
- Oblast finančního plánování – jak získat a udržet klienty
- Optimalizace školicích, tréninkových a dalších služeb z pohledu zákazníka
- Zákaznická orientace I., Zákaznická orientace II.
- Jak motivovat, udržet a hledat nové klienty
- Sdílení pracovních zkušeností z praxe s klienty
- Získávání zpětných vazeb
MANAŽERSKÁ, PODNKATELSKÁ TÉMATA – osobní život
- Nalezení času pro sebe a rovnováhy, stanovení a srovnání priorit, nové nastavení
- Stanovení priorit a rozdělení času, získat více času pro sebe a své hobby
- Zbavit se stresu, shonu, naučit se nedělat nedůležité, nepřebírat zodpovědnost za druhé, stanovení vlastních hodnot a priorit a důslednost
- Kandidatura na vrcholovou pozici v regionální HK souběžně s podnikáním
- Kariéra versus rodina
- Nemocný rodič - jak nejlépe poskytnout péči nemocnému rodiči s využitím sociálních služeb
MANAŽERSKÁ, PODNKATELSKÁ TÉMATA – pracovní život
- Jak zvýšit prodej služeb IT, nezávisle na klíčovém produktu
- Rozšíření a vylepšení portfolia služeb, které ovlivňují atraktivitu produktů a výši obratu
- Jak může malá firma získat zakázku u větší či velké společnosti
- Rozšíření a vylepšení portfolia služeb, které ovlivňují atraktivitu produktů a výši obratů
- Rozšíření firmy – expandovat ANO či NE a jak
- Krádeže i ve firmě – lidé a čas
- Úkoly personalistiky a personalisty z více úhlů pohledu
- Vlastní důslednost, stabilizace a růst firmy
- Rozdělení rolí v rodinné firmě, nalezení nejvhodnější formy komunikace firemních záležitostí a oddělení firemních od rodinných aktivit
- Podnikání ve velkoobchodní činnosti a co a jak dál pro stabilizaci firmy
- Příprava konference
PODNIKÁNÍ
- Končí mi rodičovská dovolená a v budoucnu bych ráda podnikala
- Jak mohu skloubit zaměstnání s podnikáním v začátcích. Zatím z důvodu potřeby finanční jistoty nastupuji do zaměstnání a nic nechci ošidit
- Změna ze zaměstnance na podnikatelku – nalezení zaměření
- Rozvíjení projektu „péče o tělo a duši" v tvrdém podnikatelském prostředí
- Rozjezd firmy a příprava pořadu v televizi
- Pocit vyhoření a odchod z vysoké manažerské pozice
- Orientace na odlišení se v oboru
- Nová kariéra a výběr z více možností
- Dvě podnikatelky - společnice krátkodobé a dlouhodobé vyhlídky
- Přizpůsobení pravidel odměňování pro společníky fungující společnosti po 20 letech
ZAMĚSTNANCI
- Zaměstnanci, loajalita, udržení vysoké úrovně prodejny
- Komunikace ve středně velké firmě
- Jak získat a udržet trvalou loajalitu zaměstnanců
- Loajalita, motivace zaměstnanců
- Vztahy mezi manažery - jeden člen týmu není týmový hráč, ale přináší klientelu a obrat
- Manažer/-ka osamocení v rozhodování a zodpovědnosti a vliv na sebemotivaci
- Komunikace muži versus ženy - rovnocenní manažeři ve firmě, vzájemné respektování, směřování ke společnému cíli
- Tvorba efektivních týmů a motivace nových zaměstnanců
- Hledání principů pro spravedlivé odměňování na základě skutečně odváděné práce, času věnovaného firmě a na základě výsledků práce každého individuálně
KVALITA, MOTIVACE
- Jak motivovat zaměstnance na procesech zlepšování
- Benchmarking a trvalé zlepšování
- Manažer kvality a jeho postavení ve firmě
- Jak pozitivně ovlivňovat povědomí a působit, aby lidé více dbali a pečovali o životní prostředí
- Hledání možností, jak zvýšit kvalitu výuky na středních školách
- Aplikace modelů kvality do školství
- Komunikace a manažer kvality ve firmě versus ostatní manažeři
RŮZNÉ
- Jak prezentovat veřejně prospěšnou neziskovou činnost a fundraising
- Organizace a řízení lidí v týmu v zájmové neziskové oblasti
- Sportovní klub v malém městě
- Co je důležité pro jednotlivé členy profesního sdružení, jejich představy, očekávání a potřeby, další směr a strategie
- Spolupráce a propojení škol, zaměstnavatelů, vzdělavatelů a expertů – generování možností vlivu
- Podpora a zapojení občanů v místě bydliště